Co všechno nám může říci stavová dioda u zařízení Sonoff? Jaké typy blikání umíme rozlišit a co nám to řekne, se dozvíme v článku dále.
Znalost těchto stavů pomáhá především při odstraňování problémů při párování, ale také při pozdějším použití.
Režim rychlého párování (Quick pairing)
Zařízení je v režimu rychlého párování a je připraveno pokračovat v procesu párování.
Režim rychlého párování je nejčastěji používaný režim párování. Když je zařízení zapnuto, bude ve stavu „Bez připojení Wi-Fi“ nebo „Rychlý párovací režim“, což závisí na firmwaru zařízení. Pokud je zařízení nové a ještě není připojeno k Wi-Fi routeru, pro uvedení do režimu rychlého párování je nutné dlouze stisknout tlačítko párování po dobu 5 s. Chcete-li ukončit režim rychlého párování, stiskněte jednou krátce tlačítko párování.
Kompatibilní režim párování (AP)
Zařízení je v kompatibilním režimu párování a funguje jako přístupový bod. Tento režim je přístupem párování první generace, procedura párování v kompatibilním režimu párování je komplikovanější než v režimu rychlého párování. Při prvním pokusu proto doporučujeme použít režim rychlého párování.Chcete-li ukončit režim kompatibilního párování, stiskněte jednou krátce tlačítko párování.
Bez připojení k Wi-Fi
Zařízení není připojeno k Wi-Fi routeru.
1. Nové zařízení není dosud spárováno, takže není připojeno k routeru. Chcete-li pokračovat v procesu párování, musí být zařízení přepnuto do režimu rychlého párování nebo do kompatibilního režimu párování. Chcete-li vstoupit do režimu rychlého párování, dlouze stiskněte tlačítko párování po dobu 5 sekund. Chcete-li vstoupit do režimu kompatibilního párování, stiskněte dlouze tlačítko párování po dobu 5 sekund (zařízení nejprve vstoupí do režimu rychlého párování) a poté stiskněte tlačítko po dobu dalších 5 sekund.
2. Zařízení bylo v eWeLink spárováno, ale nepodařilo se připojit ke směrovači, ikona zařízení se zobrazuje offline v aplikaci eWeLink.
Důvody problému „Bez připojení Wi-Fi“:
1. Bylo zadáno nesprávné SSID nebo heslo Wi-Fi.
2. Maximální počet zařízení připojených k routeru.
3. Kvůli slabému signálu Wi-Fi zařízení.
4. MAC adresa zařízení není povolena v routeru.
Žádné připojení k serveru
Zařízení bylo úspěšně připojeno k routeru, ale nepodařilo se připojit k serveru eWeLink. V aplikaci eWeLink se ikona zařízení zobrazuje offline.
Přístupy k vyřešení problému „Žádné připojení k serveru“:
1. Zkontrolujte, zda síť Wi-Fi může přistupovat k internetu.
2. Ověřte, že nedošlo k výpadku serverů eWeLink.
Aktualizace
Zařízení upgraduje firmware.
Počkejte prosím, dokud se aktualizace firmwaru nedokončí.
Správně funguje
Zařízení bylo spárováno v eWeLink a úspěšně se připojilo k Wi-Fi routeru a serveru.
Pokud selhalo párování zařízení nebo zařízení nefunguje správně, prvním krokem je sledovat blikání indikátoru párování LED, abyste mohli pochopit stav zařízení.