Tipy a triky při párování Matter zařízení.

Nelze spárovat zařízení Matter? Zde je několik tipů

I když se standard Matter zaměřuje na jednoduchost napříč platformami, stále mohou nastat problémy s nastavením. Tato příručka vám pomůže vyřešit běžné problémy a zajistit, aby vaše zařízení Matter fungovala hladce.

1. Kontrolní seznam pro požadavky na nastavení Matter

  • Ujistěte se, že je telefon v blízkosti zařízení pro počáteční nastavení.
  • Váš telefon a rozbočovač Matter by měly být ve stejné místní síti.
  • Použijte instalační kódy z platforem, ke kterým je již připojen, pokud se jedná o používané zařízení, namísto kódů na ručních nebo balicích krabicích.
  • Při nastavování zařízení Matter je důležité udělit oprávnění k objevování blízkých zařízení (Wi-Fi, místní síť a přístup Bluetooth).
  • Ujistěte se, že je zařízení Matter v režimu nastavení; prosím nahlédněte do příručky dodavatele. Obecně to naznačuje rychle blikající indikátor nebo modrá nebo bílá kontrolka.

2. Možná oprava selhání v různých fázích

2.1 Obecná oprava:

Restartování aplikace eWeLink a centra Matter by většinu problémů vyřešilo. Restartování může také odstranit dočasné závady, které brání párování.

  • Aplikace: Zavřete a znovu otevřete aplikaci v telefonu.
  • Rozbočovače včetně aplikace NPanel Pro nebo CAST pro iPad: Restartujte z nastavení nebo jej vypněte a zapněte.

Pokud uživatelé iPhone zjistí, že se nastavení zaseklo na straně iOS – což je proces přidávání zařízení Matter do Apple Keychain – restartujte svůj iPhone.

2.2 Uvíznutí ve skenovacích/objevovacích zařízeních

Může to být způsobeno tím, že váš telefon nenalezl zařízení. Na straně zařízení Matter jej resetujte nebo vygenerujte nové kódy nastavení z platforem, ke kterým je připojeno, aby znovu vstoupilo do režimu nastavení.

Na straně telefonu se ujistěte, že jste prošli výše uvedeným kontrolním seznamem a udělili aplikaci eWeLink správná oprávnění, včetně Bluetooth, blízkých zařízení, místní sítě a polohy.

Pro Android: https://support.google.com/android/answer/9431959?hl=cs

Pro iOS: https://support.apple.com/en-us/102515 

2.3 Nepodařilo se připojit k zařízením

To obecně znamená, že eWeLink nebo vašemu telefonnímu systému se podařilo objevit vaše zařízení Matter, ale nepodařilo se jim připojit.

Jak bylo uvedeno výše, restartování aplikací by tento problém také vyřešilo. Zkontrolujte prosím podmínky sítě pro zařízení sdílené z jiných platforem, které fungují v místní síti. U nových zařízení umístěte zařízení co nejblíže k telefonu, abyste měli stabilní připojení Bluetooth.

Někdy je chyba také způsobena nesprávně nakonfigurovanými informacemi o síti: nesprávným heslem nebo nepodporovanými přístupovými body Wi-Fi, jako jsou metody šifrování a frekvence.

Pro informaci se pro většinu podmínek doporučuje WPA2 na 2,4 GHz. Tato nastavení naleznete v administrátorském rozhraní vašeho routeru.

2.4 Nepodařilo se přidat zařízení (fáze tři)

Selhání v této fázi bylo většinou způsobeno problémy s připojením k vaší síti. eWeLink může selhat při registraci zařízení k vašemu účtu bez hladkého a stabilního připojení. Mohl by k tomu vést i problém na straně rozbočovače. Pokud přetrvává v dobrém stavu sítě, zkuste prosím restartovat váš Matter hub.

3. Pro THREAD zařízení

eWeLink NEPODPORUJE počáteční nastavení zařízení s odznakem `Thread Border Router Required` na balicí krabici. Nejprve musíte zařízení nastavit prostřednictvím jiných platforem s podporovaným Thread Border Routerem a sdílet jej s eWeLink.

(Ukázka odznaku vlákna na krabicích na balení produktů. Kredit: Skupina vláken)

Pro uživatele Apple je zde průvodce dokumentující požadovaná zařízení a kroky, které je třeba dodržet:

https://support.apple.com/en-us/102078

 

Pro Android se podívejte na tento odkaz:

https://support.google.com/googlenest/answer/9249088?sjid=6704919494469232049-NC#Google-Thread-Border-routers 

 

Pro Alexu:

https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=TSWevY1sX8ADH2LC20 

 

Pro SmartThings:

https://support.smartthings.com/hc/en-us/articles/11219700390804-SmartThings-x-Matter-Integration#h_01GK308T7W6SXFPX5KVP4XM85K